23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Discountbutikker bliver dobbelt så store

Kiwi og Aldi fører an med megadiscount - flere vil følge, hvis planloven ændres.

Når discountkæden Kiwi åbner sin suverænt største butik i Randers lørdag 18. oktober, bliver der sat en tyk streg under en generel tendens til, at discountbutikkerne bliver større og større. Det skriver Dansk Handelsblad.

Mens de fleste nye discountbutikker i dag er på 700-800 kvm., bruger Kiwi 1.500 kvm. i en tidligere SuperBest til flere varer og med forventninger om et salg, der er dobbelt så stort som i den gennemsnitlige Kiwi.

Tyske Lidl vil allerhelst bygge butikker på 1.750 kvm., som kæden gjorde i sine første år i Danmark.

– Hvis det blev muligt, ville vi straks både bygge større og udvide de mindste butikker. Det er ofte svært at få råde-rum over et tilstrækkeligt areal i de afgrænsede bymidter, siger Lidls adm. direktør Finn Tang.

I den hastigt voksende franchisekæde Rema 1000 gør man sig tilsvarende overvejelser.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|